7 способів допомогти команді не втратити продуктивність під час війни

З об'єктивних причин багато українців не можуть бути такими продуктивними, як раніше. Досягати результатів під час війни — складне завдання для команд.

Компанії, що продовжують зараз працювати, стикаються з безліччю проблем. Далеко не остання серед них — зниження продуктивності працівників через стрес, страх і тривожність, пов'язані з війною. Work.ua зібрав 7 рекомендацій, як допомогти працівникам бути продуктивнішими, попри всі теперішні обставини. 

1. Розробка нових правил роботи

Визначеність та організованість добре впливають на психологічний стан людей та знижують тривожність. Рутинні правила допоможуть співробітникам упорядкувати свій день та створять відчуття контролю хоча б над якоюсь частиною життя — своєю роботою.

Проаналізуйте темп роботи вашої команди, її моральний стан та створіть набір правил роботи, якими керуватиметеся під час війни. До них можуть увійти:

  1. Щоденні збори команди/відділу вранці або ввечері. На них можна обговорювати виконані та нові завдання, ідеї та прохання одне до одного. Це допоможе керівникам «тримати руку на пульсі» щодо продуктивності їхніх підлеглих, а працівникам — синхронізувати роботу, поділитися успіхами та спитати поради. 
  2. Обговорення новин тільки у певний час. Можна домовитися, наприклад, про невеличку перерву для обговорення новин у другій половині дня. Щоб не поринати у них з самого ранку, бо тоді результативність можна втратити на весь день. В інший час — робочі новини.

    Важливо при цьому сказати працівникам, що ви їх обов'язково повідомите, якщо будуть дійсно важливі новини, про які вони повинні дізнатися швидко.   
  3. Правила поведінки під час тривоги. Варто обговорити, що робити працівникам, коли сирена лунає під час зустрічі або коли вони знаходяться на робочому місці на виробництві. Наприклад, домовитися, що будь-яка зустріч переривається на час тривоги плюс п'ятнадцять хвилин. І обов'язково наполегливо радити всім співробітникам ховатися в укриття.
  4. Щоденна невеличка розминка. Фізичні вправи, по-перше, допоможуть тримати себе в кращій формі, особливо, під час роботи в одній позі, а по-друге, змусять мозок перемикнутися та мінімізують стрес.

2. Допомога співробітникам доступними засобами

Щира підтримка працівників їхніми роботодавцями — найкраща інвестиція в подальші відносини цих двох сторін. Вона сприятиме підвищенню лояльності персоналу, а як наслідок — і підвищенню продуктивності. Варіантів допомоги може бути маса, усе залежить від можливостей роботодавця. Можна допомагати з переїздом у безпечніші місця: організовувати транспорт або тимчасове житло. Можна допомагати грошима — сплатити людям певні суми, які вони зможуть тримати у якості запасу про всяк випадок. Можна допомагати інформаційно — ділитися добірками контактів волонтерів, перевізників, різних організацій.

До того ж така допомога дозволить людям зекономити час на пошуки необхідної інформації. 

3. Відмова від перфекціонізму 

Якщо у мирний час у компанії існував девіз «Усе має бути ідеально», то зараз краще відмовитися від нього. По-перше, більшість задач достатньо вирішити добре, а не ідеально, щоб отримати 90 відсотків результату.
По-друге, зайва прискіпливість може демотивувати людей. А по-третє, перфекціонізм вимагає неабияких моральних сил, яких зараз просто немає.

4. «Ні» багатозадачності

Багатозадачність — ворог результативності. Експерти кажуть, що розв'язуючи багато задач одночасно, людина витрачає на 40% більше часу, ніж якби вона працювала над ними по черзі. А у часи сильної емоційної напруги та морального виснаження шкода багатозадачності зростає в рази.

Не вимагайте від співробітників одночасного виконання купи завдань. Ставте задачі одна за одною. Так і вам буде зручніше контролювати їхнє виконання, і співробітникам буде приємно відчувати, що вони досягають якихось цілей, хоч і не великих. Результативність зростатиме.

5. Увага до психологічного стану працівників

Усі українці отримали моральні травми різного ступеня внаслідок війни. І багато людей не в змозі самостійно впоратися з ними. Тому роботодавцям зараз варто приділяти увагу психологічному стану співробітників. Тим, хто справляється непогано, можна дати рекомендації щодо психологічної самопомочі. А тим, хто застряг у травмі, кому дуже важко через пережите, коректно пропонувати звернутися за допомогою до фахівців. Якщо є можливість, можна організувати зустрічі з психологами коштом компанії. Якщо грошей на це немає, можна поділитися контактами фахівців, які зараз надають безплатні консультації.

6. Чітке розділення волонтерства та роботи

У перші дні війни як цілі компанії, так і окремі люди відклали свої справи та зайнялися волонтерством. Проте з часом бізнес зрозумів, що війна не скінчиться за кілька днів, треба якось адаптуватися до нових умов і продовжувати працювати. Хтось при цьому повністю перемкнувся на робочі задачі, хтось — продовжив волонтерські ініціативи. 

Якщо ваша компанія з останніх — то варто чітко визначити перелік працівників, які займатимуться волонтерством, та перерозподілити їхні робочі завдання серед інших. Або ж чітко виділити час, коли всі займаються волонтерськими ініціативами. Облік виконання бізнесових та волонтерських завдань також варто вести окремо. 

Якщо не буде чіткого розділення, то з часом волонтерські завдання можуть почати витісняти основні, й тоді у бізнесу просто не залишиться ресурсів на допомогу. 

7. Нагадування про сенси

Під час війни порушується звичний перебіг справ, зростає невизначеність та людям може здаватися, що від них нічого не залежить і взагалі немає ніякого сенсу в їхньому існуванні та діяльності. Але це не так!

Періодично нагадуйте команді про це. Говоріть людям про зони відповідальності, які вони контролюють, хваліть за досягнення результатів. А головне — говоріть про сенс та важливість їхньої роботи для компанії та для країни загалом. Адже зараз кожен українець, хто продовжує виготовляти продукт або надавати послуги, сплачувати податки, — працює на користі економіки нашої держави та наближення перемоги.

https://www.work.ua/articles/employer/2880/

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад