Як не стати жертвою провокації роботодавця на співбесіді

Розглянемо кілька складних ситуацій, в які ризикує потрапити шукач роботи.
Відповідаючи на будь-яке запитання, потрібно переслідувати дві основні цілі. По-перше, давати роботодавцю ту інформацію, яка його справді цікавить. По-друге, потрібно прагнути повідомити те, що допоможе краще «продати» себе. І не говорити щось зайве. Неконкретні питання на співбесідах – явище досить звичне. Причому досвідчений роботодавець задає їх часто свідомо, щоб подивитися, як претендент вийде з ситуації, або щоб витягнути з нього якусь інформацію, про яку він, можливо, і не хотів би говорити.
Зіткнувшись із таким запитанням, найкраще спробувати його конкретизувати. Наприклад: «Якщо ви не заперечуєте, я розповім про...» І зробіть паузу. Якщо співрозмовник промовчить, говоріть про те, що хотіли. А іноді роботодавець у відповідь на ваші слова уточнює і конкретизує питання. У будь-якому разі, ефект досягнутий. Тих же цілей досягає класичне запитання: «Чи правильно я зрозумів, що...», лише в цьому випадку його слід закінчити конкретизацією: «...для вас може становити інтерес інформація про...».
Пауза - це дуже сильна зброя в будь-якій діловій бесіді, у тому числі і на співбесіді при прийомі на роботу. Потрібно вміти тримати паузи. Наприклад, вам поставлено запитання. Ви на нього відповіли і чекаєте наступного. А співрозмовник начебто чекає продовження. Деякі претенденти не витримують цієї ситуації і починають продовжувати вже закінчену розповідь. Як правило, нічого хорошого для претендента це продовження не дає. Набагато правильніше, відповівши на питання, спокійно, доброзичливо чекати наступного ходу. Тобто випробовувати паузою самого інтерв'юера.
Активне слухання - у цю пастку особливо часто попадаються шукачі роботи, які люблять поговорити. Поставивши запитання, роботодавець застосовує прийоми активного слухання, тобто демонструє свою велику зацікавленість - дивиться на співрозмовника уважно і підбадьорливо, киває, каже «Так, так...» або «Дуже цікаво...», щось записує і т.д.. Насправді йому може бути цікаво лише одне - коли ж цей «балакун» зупиниться? Бувають випадки, коли претенденти на вакансію говорять без перерви 8-10 хвилин, так що доводиться переривати. Це вже майже вирок. Причому часто в таких випадках людині навіть важко правильно сформулювати запитання, яке їй було поставлено. І вибачається за те, що захопилася. Але серйозна помилка вже помічена і записана в пасив.
Як бути? Намагайтеся, відповідаючи навіть на найскладніше запитання, укластися в одну-дві хвилини. Можна, наприклад, повідомити в своїй відповіді ключові моменти і сказати про готовність відповісти докладніше, якщо потрібно.
Кваліфікований менеджер із підбору персоналу може демонструвати своє вельми доброзичливе ставлення до вас і спонукати до відвертості. Слідкуйте за собою, тримайтесь привітно, але намагайтеся не говорити зайвого. Навіть якщо співрозмовник викликає у вас велику симпатію.
Ви зрозуміли питання і, як вам здається, добре на нього відповіли. А роботодавець каже, що не зрозумів. Ви ще раз відповідаєте, а він знову говорить, що не зрозумів. Насправді він може таким прийомом випробовувати Вас на стресостійкість. І дійсно, опинившись в подібній ситуації, хтось із кандидатів може просто розгубитися. А хтось дратується і починає вести себе агресивно. І те, й інше є помилкою. Правильніше не втрачати самовладання і спокійно уточнити, що саме «не зрозумів» співрозмовник. І терпляче пояснити ще раз.
Відповідаючи на будь-яке запитання, прагніть показати повагу до співрозмовника. Вислуховуйте до кінця, не перебивайте, не намагайтеся довести свою точку зору. Всі аргументи повинні бути обґрунтованими і не суперечити один одному.
Пам'ятайте, що ви один із багатьох претендентів, і ваше завдання - стати кращим із них.

www.dcz.gov.ua

За матеріалами hitjob.com.ua

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад